Teftiş Kurulu Başkanlığı

Sürdürülebilir Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Öz Değerlendirme-DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi Ortak Raporu Hazırlandı

Sürdürülebilir Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Öz Değerlendirme-DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi İkinci İş Paketi Kapsamında hazırlanan ortak ülke raporları ve karşılaştırmalı ortak rapor hazırlanmıştır.
Sürdürülebilir Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Öz Değerlendirme-DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi Ortak Raporu Hazırlandı

Başkanlığımız koordinasyonunda yürütülen Sürdürülebilir Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Öz Değerlendirme-DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi faaliyetleri proje takvimine uygun bir şekilde devam etmektedir.

Projede bugüne kadar yapılan çalışmalar aşağıdaki gibidir.

·  2. İş paketi kapsamımda; 6 ülkede okul öz değerlendirmesi alanında sistematik literatür taraması ve ihtiyaç analizi çalışmaları yapılmış, geliştirilecek modele kaynaklık edecek ortak rapor hazırlanmıştır.

·  3. İş paketi kapsamında; proje hedeflerine uygun şekilde okul öz değerlendirme alanları, kriter ve göstergeleri ile okul öz değerlendirmesinde toplanacak nicel (sayısal) ve nitel (algıya dayalı) veriler ve verilerin değerlendirilmesinde kullanılacak ölçütler belirlenmiştir. Veri analizi, raporlama, okul gelişimi planlama, uygulama ve izleme prosedürleri belirlenmiştir.

·  4. İş paketi kapsamında verilerin dijital ortamda toplanması için veri giriş ara yüzü yazılımı geliştirilmiştir. Veri analizi ve raporlama ara yüzü tasarım çalışmaları devam etmektedir.

·  5. İş paketi kapsamında Türkiye'de üç okulda veri giriş ara yüzü yazılımının ön test çalışmalarına ve pilot uygulama hazırlıklarına devam edilmektedir.

DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi Ortak Ülke Raporları

Ekte yayınlanan raporlar DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi kapsamında proje başlangıcında 6 ülkede (Türkiye, Hollanda, İspanya, İtalya, Portekiz ve Romanya) gerçekleştirilen sistematik literatür taraması çalışması sonucu hazırlanmıştır.

DIGI ESSA 4 SCHOOLS Projesi başlangıcında 6 ülkede (Türkiye, Hollanda, İspanya, İtalya, Portekiz ve Romanya) öz değerlendirme uygulamalarının güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya konulması, ihtiyaçların belirlenerek geliştirilecek modele kaynak oluşturulması amacıyla sistematik literatür taraması ve ihtiyaç analiz çalışmaları yapılmıştır.

Bu kapsamda Hacettepe Üniversitesi ve Teftiş Kurulu Başkanlığı liderliğinde Sistematik Literatür Tarama Yönergesi oluşturulmuştur. Yönerge çerçevesinde her ülkede ulusal ve uluslararası 20'den fazla kaynaktan (toplamda 298 kaynaktan) literatür taraması yapılarak ülke raporları hazırlanmıştır.

DIGI ESSA 4 SCHOOLS projesi ikinci iş paketi kapsamında gerçekleştirilen sistematik literatür taraması faaliyeti sonucunda hazırlanan raporlar proje hedef kitlesinin ve bu alanda araştırma yapan araştırmacıların istifade etmesi için proje web sayfasında ve Teftiş Kurulu Başkanlığı web sayfasında yayınlanmıştır.

Okul Öz Değerlendirme Uygulamaları Türkiye Örneği

Okul Öz Değerlendirme Uygulamaları Hollanda Örneği

Okul Öz Değerlendirme Uygulamaları İtalya Örneği

Okul Öz Değerlendirme Uygulamaları Portekiz Örneği

Sürekli Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Okul Öz Değerlendirme Raporu

Rapor, projenin başlangıcından Temmuz 2023'e kadar 2. iş paketi kapsamında yürütülen çalışmanın sonucu olarak ULISBOA ekibinin koordinasyonunda alanında uzman akademisyenlerin bilgi birikimleri, sahada görev yapan öğretmen, okul yöneticisi ve uzmanların görüş ve önerileri dikkate alınarak tüm ortakların işbirliği ile hazırlanmıştır.

Rapora öncelikli olarak proje kapsamında ortak ülkelerde ve AB boyutunda okulların öz-değerlendirmesindeki en son noktaya işaret eden sistematik literatür tarama (Mart 2023) sonuçları yansıtılmıştır. Her ülkede ulusal ve uluslararası 20'den fazla kaynaktan (toplamda 298 kaynaktan) literatür taraması yapılarak, ortak ülkelerdeki mevcut okul öz değerlendirmesi pratiklerini ortaya koyan ülke raporları incelenmiş ve her ülkedeki mevcut okul öz değerlendirme uygulamaları karşılaştırmalı olarak ortak rapora yansıtılmıştır.

İkinci olarak, proje ortağı ülkelerde okul öz değerlendirmesi alanındaki ihtiyacı belirlemek amacıyla ihtiyaç analizi anketi hazırlanmıştır. Anket hazırlıkları kapsamında TKB tarafından 13-15 Mart 2023 tarihlerinde Saha Araştırma ve Analiz Çalıştayı düzenlenmiş ve Ankara'daki okul yöneticisi, öğretmen ve müfettişlerin görüşleri alınmıştır. Ayrıca, tüm ortaklar bu alandaki saha çalışmaları ve akademik araştırmaları incelemiştir.  Bu aşamadan sonra Türkiye'de 410, İtalya'da 197, Hollanda'da 59, Portekiz'de 721, Romanya'da 237 ve İspanya'da 44 katılımcıdan (ortaöğretim düzeyinde, öğretmen, yönetici, müfettiş ve ebeveyn/veli) oluşan örneklem grubuna öz değerlendirme ihtiyaç analiz anketi uygulanmıştır. İkinci olarak ortak ülkelerde yapılan ihtiyaç analizi çerçevesinde farklı paydaşlara uygulanan anketler aracılığıyla toplanan ve analiz edilen bilgiler de rapora eklenmiştir.

Hazırlanan rapor ile projedeki ortak ülkelerde ve diğer AB ülkelerinde dijital öz değerlendirme ve okul geliştirme uygulamalarını tanımlanmış, bu uygulamaların güçlü ve zayıf yönleri ortaya konularak ortak ülkelerin tüm ihtiyaçlara cevap verecek bir öz değerlendirme modelinin altyapısını oluşturma amacı büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir.

Sürekli Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Okul Öz Değerlendirme Raporu proje hedef kitlesinin ve bu alanda araştırma yapan araştırmacıların istifade etmesi için proje web sayfasında ve Teftiş Kurulu Başkanlığı web sayfasında yayınlanmıştır.

Sürekli Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Okul Öz Değerlendirme Raporu

Sürekli Okul Gelişimi İçin Etkili Dijital Okul Öz Değerlendirme Raporu Özeti

Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı 06648 Bakanlıklar /ANKARA - 0 312 413 16 61 / 413 27 80

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.