Page 25 - ..::teftişin kalemi - Aralık 2022- ::..
P. 25
retmeni Kâmil Su’nun 21 Ocak 1933’te dersine de Sonunda gürültüler bulunduğum dershanenin
girmiş, öğrencilere sorular yöneltmiş ve dersten koridorunda duyuldu. Geliyorlardı. Çocuklar ve ben
memnun şekilde ayrılmış ancak Kâmil Su ise bu gözlerimizi kapıya dikmiştik. Ayak sesleri yaklaşıyor,
anısını ölene kadar hafızasında unutamayacağı derken kapı vuruldu, vurulmasiyle ardına kadar açıl-
güzel bir hatıra olarak muhafaza etmiştir. Bu zi- ması bir oldu. Atatürk içeri girdi. Kapıya doğru yö-
yaretin ayrıntılarını Kâmil Su’nun kendi kalemin- neldim. Onunla göz göze geldik. Gözleri çakmak çak-
den aktaralım. maktı. Ben o zamana kadar öylesine etkili bir bakışla
karşılaşmamıştım. Hemen gözlerimi yere indirdim ve
“Öğretmenlik mesleğine başladığım 1932–1933
bana doğru uzanan elini sıktım. Yanında müdür Esat
öğretim yılında o gün hayatımda duyduğum heyecan-
bey vardı. Arkasında büyük bir kalabalık. Maiyeti ve
ların en büyüğünü yaşadım. Bu, Atatürk’ün dersime
o saatte dersleri olmayan öğrenciler. Müdür beni ta-
girdiği gündür. Bu satırları yazarken de unutamadı-
nıttı:
ğım ve hiç bir zaman unutamayacağım o onurlu gü-
nün heyecanını yeniden yaşar gibiyim.” –Tarih muallimi Kâmil Bey.”
Atatürk’ün Balıkesir’e geleceği belli olmakla Su, o günkü derste İslam Tarihi ve Peygam-
birlikte Kâmil Su’nun göreve başladığı Balıkesir berimizin savaşlarından olan Hudeybiye ile Mek-
Öğretmen Okulu’na uğrayacağı kesin olmaması- ke’nin fethi anlatılmış ve sıra Huneyn’e geldiğini
na rağmen buraya da gelebilir tereddüt ve heyeca- takdim etmiş, konuya devam etmek istediğini ifa-
nı onları da sarmıştır. Bu bekleyiş yaşanan hare- de etmiş ve Atatürk’te devam etmesini belirtmiş-
ketlilikle bozulur. tir.
“Az sonra alt katta gürültüler duyuldu, sonra “Atatürk oturur oturmaz derse başladım. He-
sessizlik oldu. Beş dakika geçti geçmedi yeniden gü- yecanımı unutmuştum, dilim çözülmüştü. O anda
rültüler geldi kulağımıza. Bir daha sessizlik. Bu böyle ne olduğunu ve nasıl olduğunu bilemiyordum. Ama
sanırım iki üç kez oldu. Sonradan öğrendik, Atatürk bütün kaygılarım dağılmış, heyecanım geçmişti. Tıpkı
alt koridorda ilk girdiği sınıfta askerlik dersi ile kar- imtihan kapısında büyük bir heyecan ile sırasını bek-
şılaşmış. Burada pek az kalmış. Bu sırada öğrenciler- ledikten sonra içeriye giren öğrencinin rahatlığını du-
den birine aklımda kaldığına göre: yuyordum. İslam Tarihi çok sevdiğim bir bahisti. Der-
se de çok iyi hazırlanmıştım. Anlatmaya başladım.
Dolu bir tüfek ateşlendikten ve mermi tüfeğin
Hayatımın en güzel dersini o gün verdim, sanıyorum.
ağzından çıktıktan sonra yer çekiminin ve havanın
Dilim sürçmüyor, dolaşmıyordu. Çok rahat konuşu-
etkisinde kalmasa ne olur? şeklinde bir soru sormuş.
yordum.”
Öğrenci soruyu cevaplandıramamış. Atatürk sorunun
başka öğrenciler tarafından cevaplanıp cevaplanma- Atatürk dersi bir müddet dinlemiş ve öğ-
yacağını araştırmadan sınıftan çıkmış. Sonra Ma- rencilere sorular yöneltmiş hatta heyecandan
tematik dersine girmiş. Burada neler olduğunu an- sualleri cevaplayamayan öğrencilerin yerine Kâ-
latmışlardı. Ama şimdi hatırlamıyorum. Daha sonra mil Su devam etmiştir. Ardından sınıftan ayrılan
Kimya dersine girmiş. Öğretmen deney yapıyormuş. Atatürk müdür odasında dinlenirken içlerinde
Atatürk konuya karşı yakın ilgi göstermiş, öğretmen- Kâmil Su’nun da bulunduğu bazı öğretmenler
den yapılan deney hakkında izahat almış. Atatürk’ün yanına gelmiş ve tarih konuşmalarına
25
ARALIK 2022 SAYI:1