Page 25 - ..::teftişin kalemi - Aralık 2022- ::..
P. 25

retmeni Kâmil Su’nun 21 Ocak 1933’te dersine de         Sonunda gürültüler bulunduğum dershanenin
          girmiş, öğrencilere sorular yöneltmiş ve dersten  koridorunda duyuldu. Geliyorlardı. Çocuklar ve ben
          memnun şekilde ayrılmış ancak Kâmil Su ise bu  gözlerimizi kapıya dikmiştik. Ayak sesleri yaklaşıyor,

          anısını ölene kadar hafızasında unutamayacağı  derken kapı vuruldu, vurulmasiyle ardına kadar açıl-
          güzel bir hatıra olarak muhafaza etmiştir. Bu zi-  ması bir oldu. Atatürk içeri girdi. Kapıya doğru yö-
          yaretin ayrıntılarını Kâmil Su’nun kendi kalemin-  neldim. Onunla göz göze geldik. Gözleri çakmak çak-
          den aktaralım.                                    maktı. Ben o zamana kadar öylesine etkili bir bakışla
                                                            karşılaşmamıştım. Hemen gözlerimi yere indirdim ve
               “Öğretmenlik mesleğine başladığım 1932–1933
                                                            bana doğru uzanan elini sıktım. Yanında müdür Esat
          öğretim yılında o gün hayatımda duyduğum heyecan-
                                                            bey vardı. Arkasında büyük bir kalabalık. Maiyeti ve
          ların en büyüğünü yaşadım. Bu, Atatürk’ün dersime
                                                            o saatte dersleri olmayan öğrenciler. Müdür beni ta-
          girdiği gündür. Bu satırları yazarken de unutamadı-
                                                            nıttı:
          ğım ve hiç bir zaman unutamayacağım o onurlu gü-
          nün heyecanını yeniden yaşar gibiyim.”                  –Tarih muallimi Kâmil Bey.”

               Atatürk’ün Balıkesir’e geleceği belli olmakla      Su, o günkü derste İslam Tarihi ve Peygam-
          birlikte Kâmil Su’nun göreve başladığı Balıkesir  berimizin savaşlarından olan Hudeybiye ile Mek-
          Öğretmen Okulu’na uğrayacağı kesin olmaması-      ke’nin fethi anlatılmış ve sıra Huneyn’e geldiğini

          na rağmen buraya da gelebilir tereddüt ve heyeca-  takdim etmiş, konuya devam etmek istediğini ifa-
          nı onları da sarmıştır. Bu bekleyiş yaşanan hare-  de etmiş ve Atatürk’te devam etmesini belirtmiş-
          ketlilikle bozulur.                               tir.


               “Az sonra alt katta gürültüler duyuldu, sonra      “Atatürk oturur oturmaz derse başladım. He-
          sessizlik oldu. Beş dakika geçti geçmedi yeniden gü- yecanımı  unutmuştum,  dilim  çözülmüştü.  O anda
          rültüler geldi kulağımıza. Bir daha sessizlik. Bu böyle  ne olduğunu ve nasıl olduğunu bilemiyordum. Ama
          sanırım iki üç kez oldu. Sonradan öğrendik, Atatürk  bütün kaygılarım dağılmış, heyecanım geçmişti. Tıpkı

          alt koridorda ilk girdiği sınıfta askerlik dersi ile kar- imtihan kapısında büyük bir heyecan ile sırasını bek-
          şılaşmış. Burada pek az kalmış. Bu sırada öğrenciler- ledikten sonra içeriye giren öğrencinin rahatlığını du-
          den birine aklımda kaldığına göre:                yuyordum. İslam Tarihi çok sevdiğim bir bahisti. Der-
                                                            se de çok iyi hazırlanmıştım. Anlatmaya başladım.
               Dolu bir tüfek ateşlendikten ve mermi tüfeğin
                                                            Hayatımın en güzel dersini o gün verdim, sanıyorum.
          ağzından çıktıktan sonra yer çekiminin ve havanın
                                                            Dilim sürçmüyor, dolaşmıyordu. Çok rahat konuşu-
          etkisinde kalmasa ne olur? şeklinde bir soru sormuş.
                                                            yordum.”
          Öğrenci soruyu cevaplandıramamış. Atatürk sorunun
          başka öğrenciler tarafından cevaplanıp cevaplanma-      Atatürk dersi bir müddet dinlemiş ve öğ-

          yacağını araştırmadan sınıftan çıkmış. Sonra Ma- rencilere sorular yöneltmiş hatta heyecandan
          tematik dersine girmiş. Burada neler olduğunu an- sualleri cevaplayamayan öğrencilerin yerine Kâ-
          latmışlardı. Ama şimdi hatırlamıyorum. Daha sonra  mil Su devam etmiştir. Ardından sınıftan ayrılan

          Kimya dersine girmiş. Öğretmen deney yapıyormuş.  Atatürk müdür odasında dinlenirken içlerinde
          Atatürk konuya karşı yakın ilgi göstermiş, öğretmen- Kâmil Su’nun da bulunduğu bazı öğretmenler
          den yapılan deney hakkında izahat almış.          Atatürk’ün yanına gelmiş ve tarih konuşmalarına




                                                                                                         25
               ARALIK 2022       SAYI:1
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30